söndag 21 juni 2009

En misslyckad uppdatering av en iPod Touch till iPhoneOS 3.0

Idag startade jag en uppdatering av min iPod Touch (v 2.2.1). Jag förväntade mig inga problem eftersom jag har en helt omodifierad, icke jail-breaked, iPod. Gissa om jag blev förvånad när uppdateringen avbröts med fel 1611, uppdateringen misslyckades! Då förbannar man sig själv för att man gav sig in i uppdateringen, som man till på köpet gav 75 kr för!

Efter det så startade (den alltigenom kassa mjukvaran) iTunes en recovery som inkluderade en uppgradering. Efter nästan 15 minuter så erbjöd iTunes göra en restore och att sedan läsa tillbaka den senaste backupen av min iPod. Efter ytterligare 30 minuter så var iPoden uppdaterad till v 3.0 och började läsa tillbaka alla applikationer.

Men varken musik eller filmer lästes tillbaka från någon backup, allt det måste jag fixa själv! Med tanke på hur kasst iTunes är så kommer det att ta lååång tid att få en hyfsat komplett iPod igen. :(

En uppdatering måste fungera bättre än så här! Extremt dåligt jobbat Apple!!!

Inga kommentarer: