måndag 31 maj 2010

Bookbook

Jag brukar stoppa ner min laptop i min ryggsäck när jag behöver ta den med mig. En riktig laptop-väska är lite för stöldbegärlig tycker jag, en risig ryggsäck bryr sig ingen om. Men jag vill inte stoppa ner min MacBook Pro i ryggsäcken utan någon form av skydd på den.

Jag kollade runt på nätet efter en liten slimmad väska, mer som ett fodral. Då kom jag ihåg en nyhet om ett fodral som ser ut som en bok jag sett tidigare i år. Efter en stund hittade jag det, en Bookbook från Twelve South. Fodralet set ut precis som ett gammal slitet band i ett uppslagsverk, dvs väldigt diskret om man inte vet vad det är.

Efter lite letande så hittade jag en svensk återförsäljare som hade det på lager. Ett par dagar sedan så levererades det. Fodralet är tajt, det är ju special-tillverkar ju för MacBook Pro. Insidan är mjuk och skalet är tillräckligt hårt för att skydda laptopen på ett bra sätt. Dragkedjan kärvar en liten liten aning på ett ställe, men annars är fodralet mycket bra och skyddande.

Det enda jag skulle kunna anmärka på är att patinan på fodralet kunde vara lite "naturligare", dvs slitet på de ställen som en bok skulle vara naturligt sliten efter många år i ett bibliotek.

2 kommentarer:

Robin sa...

Hej!

Jag har hört att de kan "färga" av sig på vita macbooks, tror du de gör det? Vill köpa ett sådant men har en vit macbook....

noaksson sa...

Insidan är något som påminner om röd mocka eller sammet. Jag har haft en vit ptsduk liggande där i nästan två månader utan att den fått någon röd färg. Men putsduk är inte plast, så jag hade skickat ett mail till Twelve South och frågat dem om jag hade varit i din situation (testa info@twelvesouth.com eller support@twelvesouth.com).