torsdag 16 april 2009

Kass monitor

Igår fick jag en ny monitor som jag beställt från DustinHome. Jag hade nämligen hittat en Dell 2209WA, en bra monitor med en e-IPS panel till ett mycket bra pris (1000 kr billigare hos DustinHome än hos Dell), vilket passade perfekt för att använda till min nya kamera. Tyvärr så hann jag inte packa upp den då, men det hann jag med idag. Till mitt stora förtret så var den defekt! En verikal linje, ca 3 pixlar bred, gick över hela skärmen! Samma linje syntes oavsett om en dator var inkopplad eller inte. Klicka på bilden för att se linjen bättre.



Jag ringde DustinHomes kundtjänst, efter 20 minuter i kö så fick jag beskedet att jag skulle vända mig till Dell. Dell svarade att de krävde det ursprungliga ordernumret (Dell mot DustinHome). Så jag fick tillbringa ytterligare 20 minuter i kö hos DustinHome som svarade att Dell minsann hade fel, något sådant nummer ska inte behövas! Jag ringde återigen Dell som återigen pekade på DustinHome. När jag ringde DustinHome den tredje gången svarade en annan person att jag självklart kunde få det ordernumret!!!
Nu ringde jag Dell en tredje gång, och nu var det inga problem att felsöka och rapportera den som felaktig. Då kom frågan; Ville jag ha en reparerad skärm inom något dygn, eller en fabriksny skärm inom tre veckor!!! Självklart ville jag ha en fabriksny skärm, men att vänta i tre veckor känns absurt!

Jag har alltid varit nöjd med DustinHome, men denna gången fick mitt förtroende för dem en ordentlig törn.

Inga kommentarer: