söndag 19 april 2009

LowePro Slingshot 200 AW

För två veckor sedan letade jag efter en ny lite mindre kameraryggsäck. Något som kunde rymma det jag normalt har med ut, dvs kameran, ett Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, ett Canon EF 70-200/4,0 L USM och ev ett Canon EF 17-40/4L USM. Det skulle vara en ryggsäck, och den behövde inte rymma mer än detta. Efter lite letande så blev det en LowePro Slingshot 200 AW.
Erfarenheterna så här långt är goda, på det hela är jag nöjd med den.

Bra egenskaper:
+ Jag behöver inte ta av ryggsäcken för att ta fram/lägga ner kameran, jag bara "svingar" fram den. Jag kan t o m byta objektiv med endast ryggsäcken som stöd.
+ Den har ett inbyggt regnskydd (det sitter i botten) ifall vädret verkligen skulle bli ruskigt.
+ Det lilla facket högst upp är ganska smidigt för ev småsaker.

Dåliga egenskaper:
- Mitt Canon EF 70-200/4,0 L USM går endast att förvara omonterat om jag lossar på sidan av det facket.
- Använder man inte den extra "sidoremmen" så hamnar ryggsäcken lätt snett på ryggen efter någon minuts promenerande.

Inga kommentarer: