måndag 27 april 2009

Lär dig Photoshop

Redigerar du dina foton i Photoshop? Vill du du lära dig mer om hur man utnyttjar alla smarta funktioner? Då ska du kolla in Moderskeppet, de har kurser som är väldigt bra. Deras grundkurs på drygt 3h är helt gratis om man ser den online eller laddar ner den. Det som är extra coolt är att den finns färdigformaterad för iPod, bara att tanka rakt ner i iPoden! Deras fortsättningskurser finns på lite olika teman, och självklart ingår det en iPod-version på DVD:n som man köper (fast endast till de nyare kurserna).

Jag måste säga att jag är imponerad över Moderskeppets kurser, jag kollar på dem i min iPod Touch. Allt är enkelt förklarat, utan att vara alltför djupgående. Man får verkligen en nystart när man får lära sig nya trick och nya sätt att använda verktyg som man använt otaliga gånger tidigare.

Jag själv har kollat på flera av kurserna när jag åker buss, det är verkligen en kombination av nytta och nöje!

Inga kommentarer: